lördag 19 mars 2011

Små målarprojekt

Hittade en liten holk som barnen hade i sitt
rum när de var små.
Köpt på Ikea för länge sedan.
Vit blev den såklart.
Tror ni att det skulle finnas någon
spekulant som vill flytta in?
Små omålade äggkoppar i trä,ja dom fick sej
en målning dom också.

Snart är det ju påsk så då får vi varsin numrerad
kopp.

Tankarna går till de drabbade i Japan .
Man längtar efter våren här hemma medan
de längtar efter saknade familjemedlemmar.
Svårt att fatta hur stor förödelsen är.
Kontrastena är stora.

Hoppas ni har det bra där ute
alla fina.
Kraam Tina



7 kommentarer:

  1. Åh va fin fågelholken blev. :)) Det blir nog många spekulanter på den! Ja, tankarna går verkligen till dom drabbade men jag kan för mitt liv inte förstå vad dom går igenom. Här är man så skyddad....känns det som iaf. Man har sitt jobb, familj, hus, mat, en säng att sova i, rena/hela kläder, en soffa etc. och ändå strävar vi hela tiden efter mer och mer. Man får lära sig att njuta och vara nöjd med det man har. Ha det så gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin holken blev. Säkert någon som vill bo där! Äggkopparna blev ju jätte söta när du målat dem vita och tom skrivit snyggt på dem:)

    Du har allt rätt om tankarna runt de i Japan. Det är jätte hemskt!

    Ha en skön helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej och ja jag håller med dej, det går inte riktigt att fatta hur de har det....
    Vilken underbar liten fågelholk, så fin den blev ivitt... Färg kan ändra så mycket....
    Ha en bra söndag...kram Malin

    SvaraRadera
  4. Du är flitig med penseln. Visst ger det mersmak. Men jag kommer inte riktigt till skott med nåt nu...

    Ska göra mig iordning och gå ut och känna solen och höra fåglarna , då kanske jag blir gladare:)

    Kram marie

    SvaraRadera
  5. Jag blir alltid lika förvånad att lite färg kan göra så mycket. :) Superfina ommålningar!

    Ja, det är ofattbart det som har hänt...

    Ha en fin söndag!

    Kram Johanna (johannasv.blogg.se)

    SvaraRadera
  6. Jättefina pysselprojekt du haft. Lite färg kan verkligen göra underverk! :)

    Jag blir förvånad om du inte får spekulanter på boendet ;)

    Superkul att du hittade till min blogg :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin söndagkväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Hej vännen vad du är pysslig, din fågelholk är underbar!! Kram Maria

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!