måndag 8 augusti 2011

Rosenböna och Flora

 De små bönorna jag satte tidigt i våras,
de har vuxit till sig.Kanske
att jag skulle satt de i rabatt men
det får kanske bli nästa år:)
De har så vacker färg i solen både
blomma och blad.
 Rosenböna
Har snöat in på betong helt o hållet,
tycker det är jättekul.
Få kladda o exprimentera hur som
helst.
Jag tog locket till ett Flora paket,
det var små söta blommor utstansade.
Det funkade rätt så bra förutom att den lilla
kanten runt var så tunn och skör,får
nog ta bort resterna och sandpappra lite.
En fin lite bricka att ställa några ljus på eller
lägga några vackra stenar.

Idag har vi fått sms från klinkerleverantören så
nu finns det en pall till oss att hämta.
Blir nog i morgon:)
Spännande och se om vi valt rätt :0

Hoppas ni alla har det fint:)

Kram Tina




9 kommentarer:

  1. Vilken mysig blogg du har, hittade hit från bloggen "Betong ute och inne". Hit kommer jag igen...
    Birgitta:-)

    SvaraRadera
  2. Vilket sött fat! Verkligen fint. Gillar din blomsterböna också. Jag har bara sett röda blommor och gröna blad på denna. Din var verkligen fin med lila blommor och de mörka bladen. En sådan skulle jag också vilja ha!

    :) Camilla

    SvaraRadera
  3. Nämen så roligt att ni också gillade linsgrytan!

    Det låter spännande med betong! Har aldrig provat det, men det är nog min grej också . Gillar att kladda. :) Ni ser ut ha en fin trädgård, som jag skymtar i bakgrunden på korten.

    Klinkers? Vad har ni för projekt på g?

    Kram Johanna (johannasv.blogg.se)

    SvaraRadera
  4. Vad otroligt fint det blev med mönstret i betongen! Du är så duktig!
    Var ska ni lägga klinkers? Har jag missat ett nytt projekt, eller?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Godmorgon... bönan var ju vacker...
    Och vad häftigt med smörlocket...det blev fina blommor... Silar du din betong innan du blandar den med vatten??? Den är så slät....
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack för hälsningen hos mig :-)
    Vad du är duktig på att gjuta!Vilken idé med smörlocket vart jättefint.
    Lägger till mig som följare hos dig så tittar jag in igen :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Blev jättefint med betongen,smart ide`
    Lycka till med klinkersen hoppas ni blir nöjda
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  8. Å ett uppslag på betonggjutning, ska gå en kurs om några veckor! Hoppas ni blev nöjda med klinkersern!? Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du kunde använda Flora-locket! Det blev ju jättefint! :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!