söndag 21 augusti 2011

Byk-stugan eller "Lilla Stugan"

 När barnen var små renoverade vi upp den gamla
byk-stugan som står på vår tomt.
Fin liten lekstuga blev det.
Nu leker ingen där precis men ibland
övernattar barnen där med
kompisar,då kan de fnissa hela
natten :))
Sommarens loppis fynd  får
pryda bänken utanför.
Min semestervecka är nu slut,
 känner mig utvilad och
redo för jobbet igen.
Barnen börjar skolan på tisdag
och då är man inne i vardagen igen:)

Ha en bra start på veckan:)
Kram Tina

10 kommentarer:

  1. Vilken mysig stuga, skulle också vilja ha...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Snyggt!
    Och trampstenarna blev ju jättefina. Vilken bra idé:)

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Mysigt med en egen liten lekstuga!Som ju kan användas till annat nu.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig stuga och som nu används till annat när de är stora! Ha det gott på jobbet! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Gulligt litet hus! Ser att du gillar att gjuta. Det gör jag med, fast nu har det inte funnits tid till det pga. flytten. Fina tramptenar och händer du gjort!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Tack för den rara kommentaren hos mig.
    Vilken fin stuga det blev till barnen att vara i, skulle vilja ha en sådan på gården jag med.
    Så i ett tidigare inlägg dina trampstena ...sååå fina.
    Ha en fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Du kan ta topp sticklingar av fuchsior inte vedartad.Jag gör det på våren.Brukar sätta i vatten först.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att ha en så mysig stuga på tomten, förstår att den är guld värd! Må så gott i veckan kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig lekstuga, där måste barnen ha trivts. :)

    Jösses, vilka fina trampstenar du har gjort! Den du har tagit närbild på var skitsnygg rent ut sagt. :) Du är verkligen en hejare på betong!

    Det är ett gott betyg om någon tror att det du gjort själv är köpt. Likören såg god när den var så fint uppdukad (gillar vanligtvist inte likör). :)

    Kramar Johanna (johannasv.blogg.se)

    SvaraRadera
  10. Hej Tina....
    Så mysigt du har ute på bänken....
    de zinkbaljorna är bara så fina....
    Ha en fortsatt bra dag....Kram Malin

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!