lördag 3 september 2011

Hej!! Det var länge sen...

 Det var länge sen jag gjorde nåt inlägg,
haft alldeles för mycket att stå i,både hemma
och på jobbet.Så det blev visst en liten paus.
Men nu
tänkte jag  höra med er goa bloggvänner om det
är någon som vet vad jag har för en fin klätterväxt:)

 Fick en liten kruka i våras ,meen
glömt vad den hette.
Har förmej att det var nån peppar.
Om det är nån som vet så blir jag glad:))
 Här kommer en liten rapport från bastubygget
också.
Mannen har murat upp i hörnet på uterummet
som ska bli en skön bastu att kura i hop sig
i när vintern kommer är det tänkt:)

Puts har kommit på,men det var allt
lite klurigt att få det slätt.
Kaminen är tänkt som uppeldning i bastun,
och det är då baksidan av den som får värma bastun.
Så kan vi njuta av eldstaden ute i rummet:)
(snygga gula trasan är bara skydd) :))

Ha det bäst alla fina:))
Kram

9 kommentarer:

  1. Det var värst en bastu i uterummet:)
    Det kommer ju att bli jättebra.
    Vi är så nöjda med vårt och vi sitter där varje dag nu och äter och myser!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Fin kläterväxt men jag har ingen aning om vad det är för något. Aldrig sett denna tidigare! Du kanske har en raritet!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ingen aning vad det är för klätterväxt... Så mysigt ni får det när bastun är färdig... fler bilder?

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Känner inte till växten, är det en krukväxt eller ute blomma?

    Nice med bastu:)

    Ha en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt med bastu,och vilken smart ide med kombinationen av eldstaden så man kan njuta av den utanför bastun också
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. O jag har sett den där växten förrut men nu står det helt still i huvet :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Å vad mysigt med en bastu, härligt att värma sig där! Blommor är inte jag bra på så tyvärr ingen hjälp från mig, skulle behöva hjälp själv med alla blommor jag har på " Smultronstället "! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Hej vad fint ni får det och skönt med bastu...
    JO du har en sak att hämta hos mej.... ;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bastu det där kommer att bli. Växten är jättefin men jag har ingen aning om vad det är för något - så tyvärr ingen hjälp här :)

    Jag önskar dig en fortsatt finfin torsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!