lördag 17 september 2011

Konserverad lördag

En härlig och solig lördag har vi här idag.
Skulle vilja ha fler sådana här fina höstdagar.
Idag blir det att pyssla ute  fixa lite höstfint
i rabatterna ,klippa gräset kanske för sista gången i år.
En kall natt har i haft, nära nollan,så oliven och citrus fick
bo inne inatt.

Lite pyssel på förmiddagen idag blev konserverad :)
höstnjutning av sista fina höstblommor och blad.
Jag har använt konservburkar i två storlekar.
(Ananas och majs )
Oasis
Blad :Alunrot,Daggkåpa,Paraplyaralia(inifrån)
Blommor:Kärleksört,Anemon,Daggkåpa,Stjärnflocka,Hortensia.

Hoppas ni alla har det bra:)
 Jag ser att jag
fått några nya följare ,välkomna.

Kraam Tina

5 kommentarer:

  1. Så snyggt med konservburkar, ja tänk att man alltid får nya uppslag när man läser era bloggar! Vi har haft kanonväder här oxå, fixat lite ute och målat ett bord! Ha en fin lördag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Super snyggt med konservburkarna, vilken bra idé...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jättefint med enkla medel! Det är kul att göra lite fint på hösten.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vilken toppen ide och vilka fina uppsättningar som du gjort.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Det var fint i burkar!
    Jag gillar också att plocka in det som finns och liksom suga ur det sista ur sommaren... jag blandar nypon och kvistar och blommor i en salig röra, men det blir himlafint.

    Ha en bra vecka. Kram

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!