söndag 27 maj 2012

Fikon till samlingen :)

 Morsdag har firats och jag fick en fin Fikonplanta:)
Ett tillskott i min exotiska samling.
Den står nu planterad i kruka mot södervägg och
jag hoppas den ska trivas.
 Mina tulpaner som jag satte vid stenmuren i höstas
visar sig vara så fina.Vitrosa med gröna stråk:)
 Den här söta saken är rosa med inslag av
ljusgul och lime . Så söt :)
Trodde inte de skulle komma, för
rådjuren har varit o nallat av dem i våras.
Var det var för sorter jag satte har jag ingen aning om
för jag kastade förpackningen(smarta jag)  :o

Har pysslat och planterat nästan hela söndagen, så härligt.

Pelargoner fick det bli i år oxå på lilla stugan de är så tåliga.
Så passar det så bra mot stugfönstret tycker jag:))

Hoppas ni haft en härlig helg:)
Kraam Tina



4 kommentarer:

  1. Visst är det fint med pelargoner
    jag fick ett fikonträd förra året,men lyckades inte med övervintringen, kastade det idag
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
  2. Lycka Till med Fikonet! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar färg på tulpanerna! Hoppas nu fikonträdet tar sig å trivs vid väggen! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Så kul med en fikon planta. Och tulpanerna är ju bara helt bedårande....=)

    Ha det bra...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!