lördag 9 juni 2012

Tavlor av gamla uppslagsböcker

 Äntligen lite pysseldax här hemma.
Det har legat på "idehyllan".
Har varit på loppis och inhandlat en
fin kanna och några uppslagsböcker.
 Så nu har jag klippt och klistrat som när
barnen var små och gjort egna tavlor.

 Det blev en liten grupp som jag nu ska hitta någon plats till.
Uppslagsböckerna var av modell äääldre,
från 40-talet och var fulla med vackra bilder.
Kostade 1 kr styck :o


Jag tog ett blad med bara text som bakgrund och den ur-
klippta bilden på:)
Ramarna kommer från Ikea.

Nu måste här gå en trädgårdsrunda efter gårdagens
regn - anfall.
Skulle sitta fint med lite värme nu :)
Hoppas det
blir bättre väder när barnen har skolavslutning på
fredag:)

Önskar er en fin helg;)
Kram Tina

7 kommentarer:

  1. Det var fina tavlor. Men lite jobbigt tycker jag det är att klippa i böcker, men de kommer ju inte till användning annars..

    Jag hoppas också på fint väder på fredag.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Jättefina blev dom!
    Roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefina tavlor! Läcker idé att ta en textsida och lägga som bakgrund. Ser mycket proffsigt ut!

    Tackar för besök och kommentar på min blogg och önskar dig en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken toppen idé, tavlorna blev jättefina.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilken kanon ide`Blev jättefina'
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  6. Så fina.
    Lite lustigt faktiskt, för jag har haft tre fjärilstavlor som gulnat, så jag klippte ut själva fjärilarna i morse och bytte bakgrund så att de skulle se vitare ut. Påminner mycket om dina.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tavlor och vilken kul idé att göra som du gjort! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!