lördag 16 juni 2012

Sommarlov och en titt i "Lilla stugan"

 Så var det äntligen sommarlov för barnen.
Som de längtat:)
Traditionellt avslut i kyrkan och hemfärd i traktor och
vagn blev det för stora A när hon nu slutade 9:an.
Härligt med måånga veckor ledigt .
Jag får vänta några veckor tills jag börjar min semester
 Var lite nere i "lilla stugan"och pysslade
igår kväll när kvällssolen lyste.
Så det blir några glimtar härifrån idag.
Ett vackert fönster finns kvar med spröjs ,det är
jag så glad för.
De andra 2 fönstren är bara vanliga.
 Några vackra strån hänger på tork.


Loppishörna:)

Bordet ropade jag in på auktion på
90-talet för 50kr.
Det har barnen haft när de lekt och baltat med
div röror i lekstugan ,men det har hållt rätt så
bra ändå.

Nu spricker vädret upp och det ser ut att
bli sol ett tag:)
Bäst att passa på och vara ute.
För här har det regnat hela förmiddagen.

Hoppas nu på sol så cyklisterna som kör
Vätternrundan slipper frysa.

Ha en fin kväll:)
Kram Tina


4 kommentarer:

  1. Så skönt med sommarlov för barnen och nedräkning för dig...=)
    Tack för att jag fick kika in i lillstugan med så fina loppisfynd.

    Lev å må !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Härligt med sommarlov. Och så fint du har
    i lill-stugan, så mysig sommarkänsla.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tavlor du gjort, fjärilarna är underbara!
    Lillstugan ser så fin ut, bordet hade jag inte tackat nej till..

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Tänk vilken känsla att få sommarlov, kommer ihåg det själv hur man kände sig! Mysig liten stuga! Kram Iréne

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!