lördag 7 maj 2011

Planteringsbord

 Äntligen har jag målat klart mitt
planteringsbord.Det blev vitt och jag
köpte det på Jula för en billig penning:)
 Så nu är det bara att börja plantera.
 Förra året satte jag fast en gammal planka
och lite överblivna krokar på väggen.

 Var till en lokal trädgårdshandel och inhandlade
lite växter.Hade tänkt att "bara" köpa några
pelargoner.Men när man ser allt det fina vill
man bara HA allt.
Änglatrumpet vit,mini pelargon,äppelbloms-
pelargon,dalia, skir växt som jag glömt namnet på och till
sist tomater (körsbär)det var det som
fick följa med hem.
Hoppas nu bara de kalla nätterna är över nu.

Mini pelargon, den var såå söt.

Underbart fint väder vi haft idag, 
sol o nästan inga vindar,hoppas det
fortsätter.

Önskar er alla en fin fortsättning på
lördagskvällen:)
Kram Tina 




8 kommentarer:

  1. Haha...detta med att bara köpa en fungerar inte på plantskolor/handelsträdgårdar. Man kommer alltid hem med flera.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vilket fint planteringsbord och det påminner om mitt, men ditt har ju två bra hyllor och ser bredare ut, snyggt!

    Vad roligt med växter. Ska vänta lite, då jag köpte lavendel som nästan frös ihjäl nyligen...

    Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Å vad fina blommor du handlade, är ju så fint med blommor en riktig fröjd för ögat! Ha en skön helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Hej Tina!
    Jag stod också o pillade på det där bordet för ett par veckor sedan, men bestämde mig sedan att bygga ett själv av gamla brädor som låg här.
    Kramkram H. och tack för din fina länkning, lycka till imorrn i min utlottning!

    SvaraRadera
  5. Så fint bordet blev:)

    Blommorna gör sig toppen på det:)

    God natt!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Ja man blir helt hagalen när man kommer i väg till plantskolorna.
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. hej åh vad fint ditt blev i vitt...inte konstigt att vi samtidigt höll på med samma projekt????
    Skoj! Ha en bra dag....Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Snyggt planteringsbord. Kollade på Julas sida. Verkligen överkomligt pris också! Hoppas det finns ett kvar till mig!

    //Lotta

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!