tisdag 12 april 2011

Betongägg

 I helgen fick jag lust att gjuta lite
i betong.Så det blev några ägg.
 Jag knäckte försiktigt i ena änden på
ägget och tömde det.(Det blev mumsiga pannkakor)
De fick torka nån dag sedan fyllde jag försiktigt på med
betong, ända upp,
 som var som gröt.Knackade lite på äggkartongen
så luftbubblorna kom upp.
Torka i ett dygn.
 Sedan knackade jag försiktigt på skalet o pillade
bort det.De blev riktigt bra.
 Hittade en form efter några
glashängen som jag hade sparat på.
Penslade med olja och fyllde på med betong.
Några ståltrådsbitar som öglor petade jag ner
i toppen på hängena.
Upphängda o fina hänger dom i en vacker
kvist i grov modell:)

Det blev ett utdraget inlägg i dag,man vet
aldrig när nästa blir för nu vill
jag va ute så mycke det bara går
i våren.
Hoppas ni har det bra där ute
i vårsolens glans.
Kram Tina

9 kommentarer:

  1. Grattis till dig också
    Vilka fina ägg du gjort ,verkar pilligt,
    även hängena blev jättefina
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ägg och hängen det blev! Är det svårt? Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Oj vad fina ägg. Tänk vad fint man kan göra med betong...=)

    /Ninni

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka söta ägg du har gjort, ska också pröva det. Mysig blogg du har, är det ok om jag lägger till dig på min blogglista? /Camilla

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig provat att gjuta betong, men har gett mig den på att jag ska göra ett rabarberblads fågelbad i år:)

    Ha det, hoppas solen kommer tillbaka och värmer massor

    SvaraRadera
  6. Hej igen, titta gärna in hos mig idag. Det finns något till dig där!/Camilla

    SvaraRadera
  7. Så himla fiffigt! Jag har aldrig testat det där med betong men det verkar spännande. Äggen blev ju superfina likaså hängena. Snyggt! :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Så fina äggen blev, tack för tipset!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!