torsdag 30 juni 2011

Härliga ljumma sommarkvällar vi haft,
njuter varje kväll.
Svårt att gå till sängs,vill bara vara i ljuset.
Mysigt att kunna sitta ute ,ta ett glas
rött mitt i veckan.

Nu vill jag gärna dela med mej av en
superlätt bearnaessås som jag hittade
receptet på HÄR
Tack Marika.

50 g smör
2 1/2 msk vetemjöl
2 dl vatten
1 dl creme fraiche 34%
1-2 tsk vinäger(jag tog 1)
1/2-1 tsk dragon
1 krm vitlökspulver
1 grönsaksbuljong
1 äggula

Smält smör ,vispa i mjöl.
Späd med vatten+cremefraiche+vinäger-vispa.
Tillsätt kryddor o buljongen.
Låt sjuda i ca 3 min.
Tillsist rör ner äggulan och
då får inte såsen koka.

Hoppas ni provar detta.
Numera passar det inte att göra
"pås-sås" här hemma,det ska vara
egengjord:)

Ha det gott.
Kram Tina

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att kunna ta dagen som den kommer och bara njuta.

    Carpe Diem !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Låter som du har det skönt! Och det är ju meningen med semester:)

    Trevlig helg. Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hej Tina och tack för värmande ord hos mig! Nu är jag på "G" igen att börja skriva lite smått! Skönt med semester har det oxå, gör absolut ingetting ;) Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Det receptet ska jag komma ihåg! Har tänkt att jag borde kunna göra såsen själv, men har fått för mig att det är svårt. :) Men nu ska jag prova!

    Jag har haft det bra, tänkte lägga upp lite bilder så småningom på vad jag har haft för mig.

    Jag ser att du har ändrat din header sedan jag var inne senast, väldigt fint!

    Kram Johanna (johannasv.blogg.se)

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!