lördag 8 januari 2011

Sol,sol

Solen lyser !!!
Igår lyste solen kors i allsindar.
Gick en långpromenad och försökte suga i mej av alla
strålar ,tyckte att jag kände lite av våren ialla fall.
Men, idag är det igenmulet,grått och snön hänger i luften.
Blev en inneförmiddag och lyssnade på radio P4 dokumentär.
Tårarna rinner kan inte sluta lyssna fast det är jobbigt.
Lilla Gustav har cancer och man får följa hans kamp
in i det sista.Med egna ord beskriver han hur sjukdomen tar
över hans liv.
Islutet berättar hans mamma om de sista andetagen,hur
deras lille son försvinner med ett fint leende på läpparna.
Tårarna vill inte sluta rinna.
Känns ändå bra att "vakna" upp,och att mina kära
slipper denna hemska sjukdom.

1 kommentar:

  1. Det programmet brukar jag också lyssna på. det brukar vara bra. Men barn som dör är väl det värsta som finns. Det är väl en mammas mardröm...

    Ha det bra i diset, här är det mulet idag och jag tror det börjat småregna lite. Men jag hann med en sväng till loppis. Kolla min blogg sen när jag tagit lite kort:)

    Ha det, kram Marie

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en liten hälsning till lilla mej!Tack!